Ordonanța de Guvern numărul 9 din 2016, care este în prezent legislația de bază ce reglementează vânzările din magazine. Printre articolele acestei Ordonanțe se numără:
1. Returul produselor cumpărate în magazin fizic
- Returul produselor poate fi făcut doar dacă acestea sunt neconforme, adică nu corespund descrierilor făcute de comerciant și nu sunt identice cu cele prezente în magazin ca model;
- În cazul lipsei conformității cumpărătorul are dreptul de a cere repararea bunului sau înlocuirea acestuia dacă prima situație nu este rezolvată în cel mult 15 zile de la predarea produsului neconform către vânzător;
- Condițiile în care se poate realiza returul produselor
În cazul cumpărăturilor făcute în magazinele fizice, răzgândirea fără motiv nu este considerată suficientă pentru realizarea returului. Persoanele care doresc să beneficieze de acest drept trebuie să se afle în anumite împrejurări care permit, conform legislației, realizarea returului:
Produsul poate fi restituit dacă:
- Este neconform (de exemplu, are o defecțiune mică sau mare), iar comerciantul nu reușește într-un termen de maxim 15 zile să îl înlocuiască sau să-l repare;
- De la achiziționarea produsului au trecut maxim 2 ani de zile, neconformitatea fiind descoperită după trecerea acestui termen;
- Produsul achiziționat nu corespunde cu descrierile vânzătorului, chiar dacă este în stare de funcționare perfectă.
2. Returnarea produselor achiziționate online
Regulamentul de bază cu privire la vânzările online este reprezentat de aceeași Ordonanță de Guvern, numărul 9 din 2016.
Principala prevedere a acesteia este că un cumpărător din mediul online poate să returneze, cu câteva excepții, orice produs cumpărat de pe Internet, în decurs de 14 zile de la data intrării în posesia mărfurilor.
Situații în care returnarea produselor nu este posibilă
- Achiziționarea unor produse sigilate, care prin folosință nu mai sunt în această stare și nu mai pot fi folosite din nou din motive ce țin de igienă sau de protecția sănătății;
- Produse care după cumpărare au fost amestecate cu alte elemente și care sunt inseparabile;
- Returul banilor se face în maxim 14 zile calendaristice și nu 14 zile lucrătoare. Ca primă zi din acest termen este considerată ziua confirmării expedierii coletului;
- Plata returului coletului este în sarcina cumpărătorului
- În cazul returnării unui produs deteriorat, plata daunelor cade în sarcina cumpărătorului, în acest caz banii returnați fiind proporționali cu valoarea produsului returnat;
- Păstrarea dovezii achiziționării produsului (contract, factură sau bon fiscal);
- Păstrarea documentelor în original și trimiterea unor copii către magazinele online sau către instituțiile statului român;
- Reclamațiile telefonice ar trebui să fie înregistrate pentru a fi păstrate ca dovadă a depunerii lor;
- Pe timpul discuțiilor, fie scrise, fie față în față, trebuie folosit un limbaj adecvat, politicos și neagresiv;
- Înaintea depunerii unei reclamații se va încerca întotdeauna rezolvarea pe cale amiabilă a situației. Abia după refuzul vânzătorului de a primi returul se va contacta Asociația pentru protecția consumatorilor sau, într-o ultimă instanță, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor.
- Nu se acceptă produsele asupra cărora au fost efectuate intervenții neautorizate, cele care prezintă urme de uzură sau folosire excesivă, zgârieturi, ciobituri, lovituri, șocuri mecanice sau electrice, produsele cărora le lipsesc accesorii.
www.statie-gpl.ro oferă clienților săi serviciul de returnare al produselor conform politicii interne și a legislației în vigoare.
www.statie-gpl.ro își rezervă dreptul de a refuza un retur în cazul în care criteriile de retur nu sunt îndeplinite în întregime.
Serviciul de retur
Se asigură în condiţiile în care:
- Produsele se returnează în maximum 30 de zile calendaristice de la achiziţie;
- Este prezentat în original documentul fiscal (factura/bonul fiscal) care dovedeşte achiziţionarea produselor în cauză (și documentele însoțitoare);
- Nu se acceptă returnarea produselor folosite sau asupra cărora au fost efectuate intervenții neautorizate, cele care prezintă urme de uzură sau folosire, zgârieturi, ciobituri, lovituri, șocuri mecanice/electrice, produsele cărora le lipsesc accesorii.
Restituirea produselor provenite din serviciul de retur se va face astfel:
- În numerar, pentru sumele plătite în numerar în magazin;
Notă: În cazul clienților persoane juridice, este necesară eliberarea unei chitanțe de către aceștia pentru restituirea sumei în numerar (conform OMFP nr. 2634/2015), în caz contrar suma va fi restituită prin bancă;
- Prin virament bancar, pentru plățile efectuate prin bancă (O.P.), inclusiv cele achitate prin card bancar (în cazul solicitării returului la o dată ulterioară vânzării);
In cazul în care nu există neconformități iar produsele îndeplinesc toate condițiile de retur menționate mai sus, angajații Mooira Strategic 168 SRL vor proceda la întocmirea documentelor financiar-contabile aplicabile, în conformitate cu prevederile legale (factură de retur/avans, dispoziție de compensare, dispoziție de plată, chitanță). Datele necesare întocmirii documentelor mai sus menționate fac referire la: nume, prenume, domiciliu, cont bancar, după caz. Vom folosi datele cu caracter personal în scopul întocmirii documentelor financiar-contabile, conform dispozițiilor legale în vigoare. În cazul în care dumneavoastră nu doriți să furnizați aceste date, returnarea produselor nu este posibilă chiar dacă se încadrează în condițiile de retur.